MENGANALISIS BAHASA RUPA PADA LOGO DKV ITB AD JAKARTA
Abstract
The logo is a campus identity which is a visualization of the image, image and character of the campus as well as a distinctive sign of the existence of a campus among other campuses. The logo is also one of the media or tools to communicate in socializing the reflection of a campus or organization in the community.
References
Kartiko, Samuel Jovanan,. Purnamasari, Kartika Prasetya (2022), Perancangan Logo Merek Umkm Lil Pie’s Cang Ijo Menggunakan Semiotika Charles Sanders Pierce, diambil dari https//journal.bukitopengharapan.ac.id
Pamungkas, Bayu Aji,. Indrawan, Agung (2022), Logo Sebagai Media Komunikasi Teknologi: Analisis Semiotika Pada Logo Meta, diambil dari https//.journal.bumigora.ac.id
Handayani, Fitri,. Nuzuli, Ahmad Khairul ( 2021 ), Analisis Semiotika Logo Dagadu, diambil dari https//jurnalfuad.org
Ibrahim, Mungid (2022), Dkv Itb Ad Logo, cetakan pertama, Ciputat Tangerang selatan.
Novitsari, Lyscha., Faízah, Annisa (2022), Tinjauan Desain pada Logo Program Studi DKV ITB Ahmad Dahlan Jakarta. Diambil dari Jurnal Adat (57-63) - TINJAUAN DESAIN PADA LOGO PROGRAM STUDI DKV ITB AHMAD DAHLAN JAKARTA.pdf
Prameswari, Gischa (2021), Fungsi Logo, Jenis, dan Aspeknya, diambil dari kompas.com